Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat Wydziału Polityki Społecznej i Promocji Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
Sprawdź:
- dane kontaktowe wydziału
- dane kontaktowe i zakresy obowiązków
- jakie sprawy załatwisz w wydziale
Pamiętaj, że aby skutecznie załatwić swoją sprawę w Starostwie Powiatowym w Olkuszu dokumenty musisz złożyć osobiście lub w formie elektronicznej przez dedykowaną platformę. Nie wysyłaj swoich dokumentów mailem! Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat metod dostarczania dokumentów do Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
Wydział Polityki Społecznej i Promocji Starostwa Powiatowego w Olkuszu
Lokalizacja: 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza 2, (poziom I), pokój: 204
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 32 647 88 15, 32 647 87 65
Dyrektor Wydziału
Magdalena Sołtysik
tel.: 32 647 66 71
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- kieruje wydziałem
- nadzoruje zadania w zakresie:
- spraw społecznych
- promocji i ochrony zdrowia
- promocji powiatu olkuskiego
- spraw obywatelskich
- pełni funkcję Pełnomocnika ds. DPS
- sprawuje nadzór nad jakością świadczonych usług i bezpieczeństwem mieszkańców DPS w Olkuszu
Pracownicy Wydziału
Dorota Czarnota
tel.: 32 647 88 15
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- dysponowanie i rozliczanie środkami finansowymi po stronie wydatków na pokrycie kosztów utrzymania dzieci z terenu Powiatu Olkuskiego, umieszczonych w rodzinnej formie pieczy zastępczej funkcjonującej poza terenem powiatu olkuskiego
- dysponowanie i rozliczanie środkami finansowymi po stronie wydatków na pokrycie kosztów utrzymania dzieci z terenu Powiatu Olkuskiego, umieszczonych w instytucjonalnej formie pieczy zastępczej funkcjonującej poza terenem powiatu olkuskiego
- monitorowanie i rozliczanie środków finansowych po stronie dochodów uzyskanych z poniesionych wydatków na utrzymanie dzieci spoza terenu Powiatu Olkuskiego, umieszczonych w rodzinnej formie pieczy zastępczej zlokalizowanej na terenie Powiatu Olkuskiego
- monitorowanie i rozliczanie środków finansowych po stronie dochodów uzyskanych z poniesionych wydatków na utrzymanie dzieci spoza terenu Powiatu Olkuskiego, umieszczonych w instytucjonalnej pieczy zastępczej zlokalizowanej na terenie Powiatu Olkuskiego
- współpraca z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
- realizacja i rozliczenie środków finansowych po stronie dochodów, w związku z partycypowaniem gmin z terenu powiatu olkuskiego w kosztach utrzymania dzieci w rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej
- wykonywanie zadań związanych z wyborami powszechnymi
- organizacja i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej
- wykonywanie zadań związanych z działalnością Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych działającej przy Staroście Olkuskim
Katarzyna Kocjan-Zych
tel.: 32 647 87 65
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- realizacja zadań dotyczących promocji i profilaktyki zdrowia
- realizacja zadań wynikających z Ustawy o państwowym ratownictwie Medycznym
- opracowywanie, realizowanie, rozliczanie programów profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia
- profilaktyka, monitorowanie spraw związanych ze zwalczaniem zachorowań na choroby zakaźne, m.in. w ramach Wojewódzkiego Planu działania na wypadek wystąpienia epidemii
- wykonywanie zadań wynikających ze współpracy Powiatu Olkuskiego (udziałowca w Spółce Nowy Szpital Sp. z o.o. w Olkuszu) i Spółki Nowy Szpital w Olkuszu Sp. z o.o.
- wykonywanie zadań wynikających z realizacji umowy o współpracy Powiatu Olkuskiego i Grupy Nowy Szpital Sp. z o.o.
- nadzorowanie realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej, zleconego w trybie otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych (we współpracy z PCPR Olkusz)
- nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem mieniem użyczonym, m.in. dla Nowego Szpitala Sp. z o.o. w Olkuszu, Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka
Sylwia Mędrek
tel.: 32 647 87 65
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- realizacja zadań dotyczących promocji i profilaktyki zdrowia
- realizacja zadań dotyczących rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii i innych uzależnień
- opracowywanie, realizowanie, rozliczanie programów profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia
- realizacja zadań związanych z prowadzeniem Powiatowej Sieci Szkół Promujących Zdrowie
- realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo farmaceutyczne, w szczególności ustalanie godzin pracy i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu olkuskiego
- sprawozdawczość zbiorcza z wykorzystaniem Statystycznej Aplikacji Centralnej
- wykonywanie zadań wynikających z Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych
Irina Genserovska
tel.: 32 647 88 15
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, w tym opracowywanie i realizacja rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych
- realizowanie procedury patronatu Starosty Olkuskiego lub organów powiatu
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w szczególności przez przygotowywanie decyzji administracyjnych na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa
- wykonywanie zadań z zakresu ustawy o repatriacji
- sprawozdawczość zbiorcza dla jednostek pomocy społecznej i PUP z wykorzystaniem Statystycznej Aplikacji Centralnej
- współpraca międzynarodowa
- przygotowanie i realizacja uroczystości cyklicznych i jednorazowych lub okazjonalnych
Jagoda Rogóż
tel.: 32 647 88 15
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- sprawozdawczość zbiorcza z wykorzystaniem Statystycznej Aplikacji Centralnej
- pomoc w prowadzeniu rejestru stowarzyszeń zwykłych
- pomoc w realizacji zadań wynikających z Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym udzielanie i rozliczanie udzielonych dotacji
- pomoc w realizacji zadań wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- wykonywanie zadań wynikających z Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych: w tym przygotowywanie decyzji administracyjnych na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa oraz organizowanie przewozu osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych na wniosek właściwego organu do zakładu medycyny sądowej lub prosektorium, celem ustalenia przyczyny zgonu
- pomoc w przygotowywaniu i realizacji uroczystości organizowanych cyklicznie, jednorazowych, lub okazjonalnych
- realizowanie procedury patronatu Starosty Olkuskiego
Szczegółowy zakres działania Wydziału Polityki Społecznej i Promocji
- Sprawy społeczne:
- współpraca z organizacjami pozarządowymi,
- nadzór nad realizacją powiatowej strategii rozwiązania problemów społecznych,
- prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
- współpraca z jednostkami pomocy społecznej,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
- realizacja zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
- Promocja i ochrona zdrowia:
- realizowanie programów polityki zdrowotnej oraz działań, w zakresie promocji i ochrony zdrowia,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym w szczególności przez aktualizowanie danych przekazywanych do Wojewódzkiego Planu Działania Państwowego Ratownictwa Medycznego,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, w szczególności przez opracowanie Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- wykonywanie zadań wynikających ze współpracy Powiatu Olkuskiego (udziałowca w Spółce Nowy Szpital) i Spółki Nowy Szpital w Olkuszu sp. z o. o.,
- ustalanie godzin pracy i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu,
- współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną, publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, w szczególności przez aktualizowanie wojewódzkiego planu na wypadek epidemii,
- realizacja zobowiązań po likwidowanym Zespole Opieki Zdrowotnej w Olkuszu,
- Promocja Powiatu:
- promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego Powiatu w kraju i za granicą,
- kreowanie nowych sposobów promocji Powiatu,
- utrzymywanie kontaktu z mediami,
- przygotowanie i realizacja uroczystości powiatowych, obchodów stałych i periodycznych, organizowanie okolicznościowych spotkań z przedstawicielami lokalnych społeczności, prowadzenie korespondencji okolicznościowej,
- współpraca międzynarodowa – koordynowanie i nadzór nad realizacją umów partnerskich z partnerami zagranicznymi,
- współpraca z ośrodkami kultury gmin z terenu powiatu,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne,
- prowadzenie spraw związanych z uprawnieniami i obowiązkami Powiatu jako akcjonariusza lub wspólnika w spółkach prawa handlowego oraz członkostwem w innych związkach i stowarzyszeniach,
- Sprawy obywatelskie:
- wykonywanie zadań związanych z wyborami powszechnymi,
- organizacja i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowych,
- prowadzenie spraw inwalidów wojennych i wojskowych, w tym m.in. obsługa administracyjna Powiatowej Rady Kombatantów i Osób Represjonowanych,
- wykonywanie zadań z zakresu ustawy o repatriacji,
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w szczególności przez przygotowywanie decyzji administracyjnych na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka.