Potrzebujesz zgłosić prace geodezyjne lub kartograficzne? Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku.
KTO MOŻE ZGŁOSIĆ PRACE GEODEZYJNE?
Prace geodezyjne może zgłosić wykonawca prac geodezyjnych.
JAK I GDZIE MOŻNA ZGŁOSIĆ PRACE GEODEZYJNE?
Zgłoszeni możesz zrobić korzystając z usługi sieciowej -Portal Geodety udostępnionej pod adresem: https://olkuski.webewid.pl/e-uslugi/office-departments-portal/office-departments-portal/department/GEO
JAK ZAŁOŻYĆ KONTO W PORTALU GEODETY
Złóż Wniosek o założenie konta w Portalu Geodety.
JAKIE DOKUMENTY NALEŻY PRZYGOTOWAĆ?
Wniosek o założenie konta w Portalu Geodety
Wypełniony i podpisany Wniosek o założenie konta w Portalu Geodety musisz dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Olkuszu. Możesz to zrobić:
- osobiście składając wniosek na kancelarii Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2
- wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz
- wysłać na adres e-Doręczeń: AE:PL-10052-37711-URFFG-27
- wysłać na elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP: /5qlt7d84ux/SkrytkaESP
JAKIE DANE PRZYGOTOWAĆ DO ZŁOŻENIA WNIOSKU: ZGŁOSZENIE PRACY GEODEZYJNEJ?
Dane niezbędne do złożenia wniosku:
- cel zgłaszanej pracy geodezyjnej,
- dane określające obszar objęty zgłaszaną pracą geodezyjną,
- termin rozpoczęcia zgłaszanej pracy geodezyjnej
- przewidywany termin przekazania do organu zbiorów danych, nie dłuższy niż rok od dnia rozpoczęcia zgłaszanej pracy.
JAKI OBSZAR MOŻE BYĆ OBJĘTY ZGŁASZANĄ PRACĄ GEODEZYJNĄ?
Zgłoszenie może dotyczyć tylko i wyłącznie obszaru w zakresie granic Powiatu Olkuskiego z wyłączeniem Miasta i Gminy Wolbrom.
ILE ZAPŁACISZ ZA ZGŁOSZENIE PRACY GEODEZYJNEJ?
Opłata za zgłoszenie pracy geodezyjnej jest zryczałtowana, a jej wysokość jest uzależniona od wielkości obszaru wskazanego w tym zgłoszeniu.
Wysokość opłaty określa Dokument Obliczenia Opłaty.
JAK ZAPŁACISZ?
- gotówką lub kartą płatniczą w kasie Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz
- przelewem na rachunek bankowy wskazany na Dokumencie Obliczenia Opłaty
- elektronicznie za pomocą usługi Paybynet po zalogowaniu w Portalu Geodety, od tej płatności pobierana jest prowizja przez usługodawcę.
JAKI JEST TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY?
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej udostępni kopie zbiorów danych lub innych materiałów niezwłocznie lub nie później niż w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania twojej opłaty. Jeśli chcesz to możesz na etapie zgłoszenia lub jego uzupełnienia razem z PODGiK uzgodnić termin udostępnienia materiałów.
TRYB ODWOŁAWCZY
Gdy wyniknie spór dotyczący zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, organ wydaje decyzję administracyjną.
Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Krakowie, ul. Basztowa 22, za pośrednictwem Starosty Olkuskiego, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza 2 w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 2 kwietnia 2021 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 27 lipca 2020 r. w sprawie wzorów zgłoszenia prac geodezyjnych, zawiadomienia o przekazaniu wyników zgłoszonych prac oraz protokołu weryfikacji wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO wykonawca prac geodezyjnych oraz użytkownik konta zostaje poinformowany o tym, że:
- Administratorem danych osobowych wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta jest: Starosta Olkuski, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz; NIP: 6372024678; REGON: 276255045; adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 32 643-04-10.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest: Alicja Świtaj-Hubka, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Dane osobowe wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO - w zakresie: imienia i nazwiska, adresu, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej - w celu realizacji wniosku o założenie konta do internetowego zgłaszania prac geodezyjnych za pomocą Portalu Geodety serwerowej aplikacji internetowej Web-EWID.
- Dane osobowe wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
- Wykonawca prac geodezyjnych oraz użytkownik konta posiadają:
- prawo do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe dotyczące (odpowiednio): wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta,
- prawo dostępu do danych osobowych dotyczących (odpowiednio): wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta,
- prawo żądania: sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych (odpowiednio): wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta oraz wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także do przenoszenia danych,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (odpowiednio): wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
- prawo żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych dotyczących (odpowiednio): wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta, jeżeli wyżej wymienieni cofnęli zgodę, na której opiera się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- wycofania zgody w dowolnym momencie; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej wycofaniem.
- Dane osobowe wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Podanie danych osobowych wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta jest dobrowolne, ale konsekwencją niepodania ww. danych osobowych będzie brak realizacji złożonego wniosku o założenie konta do internetowego zgłaszania prac geodezyjnych za pomocą Portalu Geodety serwerowej aplikacji internetowej Web-EWID.
- Zebrane dane osobowe wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownika konta będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa tj. na czas wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych tj. przez okres 10 lat, a w systemie teleinformatycznym do czasu obowiązku prowadzenia systemu wynikającego z przepisu prawa.
Wykonawcy prac geodezyjnych oraz użytkownikowi konta przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, o którym mowa w art. 4 ust. 21 RODO, gdy wyżej wymienieni uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.