Potrzebujesz zaświadczenia z operatu ewidencji gruntów i budynków? Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku.
W JAKIM CELU WYDAJE SIĘ ZAŚWIADCZENIE?
Zaświadczenie otrzymasz:
- jeżeli potrzebujesz urzędowego poświadczenia określonych faktów
- jeżeli przepis prawa wymaga urzędowego poświadczenia stanu prawnego.
KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O ZAŚWIADCZENIE?
Zaświadczenie otrzyma osoba, która ma interes prawny uzasadniający potrzebę wydania zaświadczenia.
JAK UZYSKAĆ ZAŚWIADCZENIE?
W tym celu musisz złożyć Wniosek o wydanie zaświadczenia.
Pamiętaj, że we wniosku musisz wpisać uzasadnienie oraz podać wszystkie informacje niezbędne do wydania zaświadczenia.
Do wniosku dołącz:
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia
- pełnomocnictwo do działania w twoim imieniu, jeżeli działasz przez pełnomocnika
GDZIE ZŁOŻYĆ WNIOSEK WRAZ ZAŁĄCZNIKAMI?
Wypełniony i podpisany Wniosek o wydanie zaświadczenia z operatu ewidencji gruntów i budynków musisz dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Olkuszu. Możesz to zrobić:
- osobiście składając wniosek na kancelarii Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2
- wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz
- wysłać na adres e-Doręczeń: AE:PL-10052-37711-URFFG-27
- wysłać na elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP: /5qlt7d84ux/SkrytkaESP
ILE ZAPŁACISZ ?
Za wydanie zaświadczenia musisz uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł.
Pamiętaj, że zgodnie z ustawą skarbową opłacie skarbowej nie podlega wydanie zaświadczenia niezbędnego do uzyskania wniosku w sprawach np. ubezpieczenia społecznego, zdrowotnego, rent strukturalnych, świadczeń socjalnych, zatrudnienia, nauki, szkolnictwa.
Za ustanowienie pełnomocnika musisz uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł.
Pamiętaj, że zgodnie z ustawą skarbową opłacie skarbowej z opłaty tej zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
JAK ZAPŁACISZ?
gotówką lub kartą płatniczą w kasie Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz w godzinach: poniedziałek od godz. 7:15 do godz. 16:30, w pozostałe dni od godz. 7:15 do godz. 14:30.
JAKI JEST TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY?
Zaświadczenie otrzymasz bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni.
JAKI OBSZAR OBEJMUJE WYDANE ZAŚWIADCZENIE?
Pamiętaj, że wydawanie zaświadczeń obejmuje obszar powiatu olkuskiego z wyłączeniem obszaru Miasta i Gminy Wolbrom.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO wnioskodawca zostaje poinformowany o tym, że:
- Administratorem danych osobowych wnioskodawcy jest: Starosta Olkuski, Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz; NIP: 6372024678; REGON: 276255045; adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 32 643-04-10.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest: Alicja Świtaj-Hubka, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Dane osobowe wnioskodawcy przetwarzane będą na podstawie 6 ust. 1 lit. a RODO - w zakresie: imienia i nazwiska, adresu, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej - w celu realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia.
- Dane osobowe wnioskodawcy nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
- Wnioskodawca posiada:
- prawo do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe dotyczące wnioskodawcy,
- prawo dostępu do danych osobowych dotyczących wnioskodawcy,
- prawo żądania: sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy oraz wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także do przenoszenia danych,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w 18 ust. 2 RODO,
- prawo żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych dotyczących wnioskodawcy, jeżeli wnioskodawca cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- wycofania zgody w dowolnym momencie; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej wycofaniem.
- Dane osobowe wnioskodawcy nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Podanie danych osobowych wnioskodawcy jest dobrowolne, ale konsekwencją niepodania ww. danych osobowych będzie brak realizacji złożonego wniosku.
- Zebrane dane osobowe wnioskodawcy będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa tj. na czas wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych tj. przez okres 10 lat, a w systemie teleinformatycznym do czasu obowiązku prowadzenia systemu wynikającego z przepisu prawa.
- Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, o którym mowa w 4 ust. 21 RODO, gdy wyżej wymienieni uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.