ZAŚWIADCZENIE Z BAZY DANYCH EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW

Potrzebujesz zaświadczenia z operatu ewidencji gruntów i budynków?  Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku.

W JAKIM CELU WYDAJE SIĘ ZAŚWIADCZENIE?

Zaświadczenie otrzymasz:

  • jeżeli potrzebujesz urzędowego poświadczenia określonych faktów
  • jeżeli przepis prawa wymaga urzędowego poświadczenia stanu prawnego.

KTO MOŻE UBIEGAĆ SIĘ O ZAŚWIADCZENIE?

Zaświadczenie otrzyma osoba, która ma interes prawny uzasadniający potrzebę wydania zaświadczenia.

JAK UZYSKAĆ ZAŚWIADCZENIE?

W tym celu musisz złożyć Wniosek o wydanie zaświadczenia.

Pamiętaj, że we wniosku musisz wpisać uzasadnienie oraz podać wszystkie informacje niezbędne do wydania zaświadczenia.

Do wniosku dołącz:

  • potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia
  • pełnomocnictwo do działania w twoim imieniu, jeżeli działasz przez pełnomocnika

GDZIE ZŁOŻYĆ WNIOSEK WRAZ ZAŁĄCZNIKAMI?

Wypełniony i podpisany Wniosek o wydanie zaświadczenia z operatu ewidencji gruntów i budynków musisz dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Olkuszu. Możesz to zrobić:

  • osobiście składając wniosek na kancelarii Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2
  • wysłać na adres: Starostwo Powiatowe w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz
  • wysłać na adres e-Doręczeń: AE:PL-10052-37711-URFFG-27
  • wysłać na elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP: /5qlt7d84ux/SkrytkaESP

ILE ZAPŁACISZ ?

Za wydanie zaświadczenia musisz uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł.

Pamiętaj, że zgodnie z ustawą skarbową opłacie skarbowej nie podlega wydanie zaświadczenia niezbędnego do uzyskania wniosku w sprawach np. ubezpieczenia społecznego, zdrowotnego, rent strukturalnych, świadczeń socjalnych, zatrudnienia, nauki, szkolnictwa.

Za ustanowienie pełnomocnika musisz uiścić opłatę skarbową w wysokości 17 zł.

Pamiętaj, że zgodnie z ustawą skarbową opłacie skarbowej z opłaty tej zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

JAK ZAPŁACISZ?

gotówką lub kartą płatniczą w kasie Starostwa Powiatowego w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz w godzinach: poniedziałek od godz. 7:15 do godz. 16:30, w pozostałe dni od godz. 7:15 do godz. 14:30.

JAKI JEST TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY?

Zaświadczenie otrzymasz bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni.

JAKI OBSZAR OBEJMUJE WYDANE ZAŚWIADCZENIE?

Pamiętaj, że wydawanie zaświadczeń obejmuje obszar powiatu olkuskiego z wyłączeniem obszaru Miasta i Gminy Wolbrom.

PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

 OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO wnioskodawca zostaje poinformowany o tym, że:

  1. Administratorem danych osobowych wnioskodawcy jest: Starosta Olkuski, Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz; NIP: 6372024678; REGON: 276255045; adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 32 643-04-10.
  2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest: Alicja Świtaj-Hubka, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
  3. Dane osobowe wnioskodawcy przetwarzane będą na podstawie 6 ust. 1 lit. a RODO - w zakresie: imienia i nazwiska, adresu, numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej - w celu realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia.
  4. Dane osobowe wnioskodawcy nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
  5. Wnioskodawca posiada:
    1. prawo do uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe dotyczące wnioskodawcy,
    2. prawo dostępu do danych osobowych dotyczących wnioskodawcy,
    3. prawo żądania: sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy oraz wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, a także do przenoszenia danych,
    4. prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych wnioskodawcy, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w 18 ust. 2 RODO,
    5. prawo żądania niezwłocznego usunięcia danych osobowych dotyczących wnioskodawcy, jeżeli wnioskodawca cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
    6. wycofania zgody w dowolnym momencie; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przed jej wycofaniem.
  6. Dane osobowe wnioskodawcy nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
  7. Podanie danych osobowych wnioskodawcy jest dobrowolne, ale konsekwencją niepodania ww. danych osobowych będzie brak realizacji złożonego wniosku.
  8. Zebrane dane osobowe wnioskodawcy będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa tj. na czas wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych tj. przez okres 10 lat, a w systemie teleinformatycznym do czasu obowiązku prowadzenia systemu wynikającego z przepisu prawa.
  9. Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, o którym mowa w 4 ust. 21 RODO, gdy wyżej wymienieni uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO.

Drukuj