Na podstawie art. 13 ust. 1− 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 - dalej RODO informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych podczas sesji Rady Powiatu Olkuskiego jest Starosta Olkuski z siedzibą przy ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz, NIP: 637-202-46-78, tel.: 32 643 04 14, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona internetowa: www.sp.olkusz.pl.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, przesyłając informację na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora.
3. Państwa dane osobowe w postaci wizerunku oraz głosu są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk, których przetwarzanie odbywa się w celu realizacji zasady jawności działania organów powiatu. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 15 ust. 1a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4. Nagrania są udostępniane na stronie podmiotowej:
- Strona www: https://www.youtube.com/channel/UCmUNVFN2ZpFGaGSPxyymrbA;
- BIP: Transmisja internetowa sesji | Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
5. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa lub podmioty, które zawarły umowę powierzenia przetwarzania danych z Administratorem na podstawie art. 28 RODO oraz wszystkie inne osoby, gdyż nagranie stanowi informację publiczną.
6. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany do realizacji obowiązku ustawowego, a wskazany przez odrębne przepisy prawa odnoszące się do archiwizacji dokumentów w organach administracji publicznej i Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do sprostowania danych, prawo sprzeciwu – na podstawie przepisów RODO, ustawy o ochronie danych osobowych, Kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów sektorowych.
8. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani organizacji międzynarodowej, z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisu YouTube.
9. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w celu podejmowania zautomatyzowanej decyzji i nie będą przetwarzane w celu profilowania.
10. Rejestracja obrazu i dźwięku jest obowiązkiem powiatu wynikającym z art. 15 ust. 1a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym . W związku z tym, że są Państwo świadomi monitorowania obrazu i dźwięku, decydując się dobrowolnie na udział w sesji Rady Powiatu Olkuskiego zobowiązani są Państwo do podania swoich danych osobowych, w tym upublicznienia wizerunku, a konsekwencją ich niepodania jest brak możliwości udziału w obradach.
11. Ponadto, zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2) ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zgoda osoby fizycznej na rozpowszechnianie jej wizerunku nie jest wymagana, gdy wizerunek osoby stanowi jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, przy czym obrady należy zakwalifikować jako zgromadzenie publiczne.