Wydział Polityki Społecznej i Promocji

Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat Wydziału Polityki Społecznej i Promocji Starostwa Powiatowego w Olkuszu.

Sprawdź:


Pamiętaj, że aby skutecznie załatwić swoją sprawę w Starostwie Powiatowym w Olkuszu dokumenty musisz złożyć osobiście lub w formie elektronicznej przez dedykowaną platformę. Nie wysyłaj swoich dokumentów mailem! Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat metod dostarczania dokumentów do Starostwa Powiatowego w Olkuszu.


Wydział Polityki Społecznej i Promocji Starostwa Powiatowego w Olkuszu

Lokalizacja: 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza 2, (poziom I), pokój: 204
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 32 647 88 15, 32 647 87 65


Dyrektor Wydziału

Magdalena Sołtysik

tel.: 32 647 66 71
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • kieruje wydziałem
  • nadzoruje zadania w zakresie:
    • spraw społecznych
    • promocji i ochrony zdrowia
    • promocji powiatu olkuskiego
    • spraw obywatelskich
  • pełni funkcję Pełnomocnika ds. DPS
    • sprawuje nadzór nad jakością świadczonych usług i bezpieczeństwem mieszkańców DPS w Olkuszu

Pracownicy Wydziału

Dorota Czarnota

tel.: 32 647 88 15
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  •  dysponowanie i rozliczanie środkami finansowymi po stronie wydatków na pokrycie kosztów utrzymania dzieci z terenu Powiatu Olkuskiego, umieszczonych w rodzinnej formie pieczy zastępczej funkcjonującej poza terenem powiatu olkuskiego
  • dysponowanie i rozliczanie środkami finansowymi po stronie wydatków na pokrycie kosztów utrzymania dzieci z terenu Powiatu Olkuskiego, umieszczonych w instytucjonalnej formie pieczy zastępczej funkcjonującej poza terenem powiatu olkuskiego
  • monitorowanie i rozliczanie środków finansowych po stronie dochodów uzyskanych z poniesionych wydatków na utrzymanie dzieci spoza terenu Powiatu Olkuskiego, umieszczonych w rodzinnej formie pieczy zastępczej zlokalizowanej na terenie Powiatu Olkuskiego
  • monitorowanie i rozliczanie środków finansowych po stronie dochodów uzyskanych z poniesionych wydatków na utrzymanie dzieci spoza terenu Powiatu Olkuskiego, umieszczonych w instytucjonalnej pieczy zastępczej zlokalizowanej na terenie Powiatu Olkuskiego
  • współpraca z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
  • realizacja i rozliczenie środków finansowych po stronie dochodów, w związku z partycypowaniem gmin z terenu powiatu olkuskiego w kosztach utrzymania dzieci w rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej
  • wykonywanie zadań związanych z wyborami powszechnymi
  • organizacja i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej
  • wykonywanie zadań związanych z działalnością Powiatowej Społecznej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych działającej przy Staroście Olkuskim

Katarzyna Kocjan-Zych

tel.: 32 647 87 65
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • realizacja zadań dotyczących promocji i profilaktyki zdrowia
  • realizacja zadań wynikających z Ustawy o państwowym ratownictwie Medycznym
  • opracowywanie, realizowanie, rozliczanie programów profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia
  • profilaktyka, monitorowanie spraw związanych ze zwalczaniem zachorowań na choroby zakaźne, m.in. w ramach Wojewódzkiego Planu działania na wypadek wystąpienia epidemii
  • wykonywanie zadań wynikających ze współpracy Powiatu Olkuskiego (udziałowca w Spółce Nowy Szpital Sp. z o.o. w Olkuszu) i Spółki Nowy Szpital w Olkuszu Sp. z o.o.
  • wykonywanie zadań wynikających z realizacji umowy o współpracy Powiatu Olkuskiego i Grupy Nowy Szpital Sp. z o.o.
  • nadzorowanie realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej, zleconego w trybie otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych (we współpracy z PCPR Olkusz)
  • nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem mieniem użyczonym, m.in. dla Nowego Szpitala Sp. z o.o. w Olkuszu, Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego
  • realizowanie zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka

Sylwia Mędrek 

tel.: 32 647 87 65
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • realizacja zadań dotyczących promocji i profilaktyki zdrowia
  • realizacja zadań dotyczących rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii i innych uzależnień
  • opracowywanie, realizowanie, rozliczanie programów profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia
  • realizacja zadań związanych z prowadzeniem Powiatowej Sieci Szkół Promujących Zdrowie
  • realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo farmaceutyczne, w szczególności ustalanie godzin pracy i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu olkuskiego
  • sprawozdawczość zbiorcza z wykorzystaniem Statystycznej Aplikacji Centralnej
  • wykonywanie zadań wynikających z Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych

Irina Genserovska 

tel.: 32 647 88 15
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi, w tym opracowywanie i realizacja rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego
  • prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych
  • realizowanie procedury patronatu Starosty Olkuskiego lub organów powiatu
  • wykonywanie zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w szczególności przez przygotowywanie decyzji administracyjnych na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa
  • wykonywanie zadań z zakresu ustawy o repatriacji
  • sprawozdawczość zbiorcza dla jednostek pomocy społecznej i PUP z wykorzystaniem Statystycznej Aplikacji Centralnej
  • współpraca międzynarodowa
  • przygotowanie i realizacja uroczystości cyklicznych i jednorazowych lub okazjonalnych

Jagoda Rogóż

tel.: 32 647 88 15
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

zakres obowiązków:

  • sprawozdawczość zbiorcza z wykorzystaniem Statystycznej Aplikacji Centralnej
  • pomoc w prowadzeniu rejestru stowarzyszeń zwykłych
  • pomoc w realizacji zadań wynikających z Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym udzielanie i rozliczanie udzielonych dotacji
  • pomoc w realizacji zadań wynikających z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
  • wykonywanie zadań wynikających z Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych: w tym przygotowywanie decyzji administracyjnych na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa oraz organizowanie przewozu osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych na wniosek właściwego organu do zakładu medycyny sądowej lub prosektorium, celem ustalenia przyczyny zgonu
  • pomoc w przygotowywaniu i realizacji uroczystości organizowanych cyklicznie, jednorazowych, lub okazjonalnych
  • realizowanie procedury patronatu Starosty Olkuskiego

Szczegółowy zakres działania Wydziału Polityki Społecznej i Promocji

  •  Sprawy społeczne:
    • współpraca z organizacjami pozarządowymi,
    • nadzór nad realizacją powiatowej strategii rozwiązania problemów społecznych,
    • prowadzenie ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
    • współpraca z jednostkami pomocy społecznej,
    • współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
    • realizacja zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
  • Promocja i ochrona zdrowia:
    • realizowanie programów polityki zdrowotnej oraz działań, w zakresie promocji i ochrony zdrowia,
    • realizacja zadań wynikających z ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym w szczególności przez aktualizowanie danych przekazywanych do Wojewódzkiego Planu Działania Państwowego Ratownictwa Medycznego,
    • realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, w szczególności przez opracowanie Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego,
    • realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
    • realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
    • wykonywanie zadań wynikających ze współpracy Powiatu Olkuskiego  (udziałowca  w Spółce Nowy Szpital) i Spółki Nowy Szpital w Olkuszu sp. z o. o.,
    • ustalanie godzin pracy i harmonogramu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu,
    • współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną, publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej,
    • realizowanie zadań wynikających z ustawy o zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, w szczególności  przez aktualizowanie wojewódzkiego planu na wypadek epidemii,
    • realizacja zobowiązań po likwidowanym Zespole Opieki Zdrowotnej w Olkuszu,
  • Promocja Powiatu:
    • promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego Powiatu w kraju i za granicą,
    • kreowanie nowych sposobów promocji Powiatu,
    • utrzymywanie kontaktu z mediami,
    • przygotowanie i realizacja uroczystości powiatowych, obchodów stałych i periodycznych, organizowanie okolicznościowych spotkań z przedstawicielami lokalnych społeczności, prowadzenie korespondencji okolicznościowej,
    • współpraca międzynarodowa – koordynowanie i nadzór nad realizacją umów partnerskich z partnerami zagranicznymi,
    • współpraca z ośrodkami kultury gmin z terenu powiatu,
    • wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne,
    • prowadzenie spraw związanych z uprawnieniami i obowiązkami Powiatu jako akcjonariusza lub wspólnika w spółkach prawa handlowego oraz członkostwem w innych związkach i stowarzyszeniach,
  • Sprawy obywatelskie:
    • wykonywanie zadań związanych z wyborami powszechnymi,
    • organizacja i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowych,
    • prowadzenie spraw inwalidów wojennych i wojskowych, w tym m.in. obsługa administracyjna Powiatowej Rady Kombatantów i Osób Represjonowanych,
    • wykonywanie zadań z zakresu ustawy o repatriacji,
    • wykonywanie zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w szczególności przez przygotowywanie decyzji administracyjnych na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa,
    • realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka.

       


 


Drukuj